ZAPRASZAMY DO KONTAKU! ZNAJDZIESZ NAS W SZEŚCIU MIASTACH
Crowdfunding
Crowdfunding to finansowanie danego projektu przez społeczność. Osoby zainteresowane projektem, mogą wpłacać dowolne kwoty za pośrednictwem internetowej platformy crowdfundingowej. Suma tych wpłat przekazana będzie na realizację projektu. Organizatorem zbiórki może być zarówno osoba fizyczna jak i organizacja zaś finansować można różnorodne przedsięwzięcia kulturalne, biznesowe czy społeczne. Inwestorzy w zamian za wpłaconą kwotę mogą otrzymać świadczenie zwrotne, które różnić się może w zależności od rodzaju crowdfundingu. Rozróżnić możemy następujące rodzaje finansowania społecznościowego :
dotacyjny - najczęściej wykorzystywany podczas zbiórek charytatywnych. Inwestorzy w zamian za wpłacane środki nie otrzymują żadnego świadczenia.
pożyczkowy - w ramach tego rodzaju finansowania organizator zobowiązuje się do zwrotu wpłaconych kwot wraz z ustalonymi odsetkami, które są znacznie niższe w porównaniu do pożyczek bankowych.
udziałowy - służy finansowaniu innowacyjnych start-upów w formie spółki. Jeśli projekt uda się zrealizować, inwestor otrzymać może np. udziały w spółce, papiery wartościowe czy prawo do dywidendy.
nieudziałowy - oparty jest o system nagród. Wspierający projekt otrzymują od organizatora nagrody, które nie muszą stanowić równowartości wpłaconych przez nie środków. Może być to np. dowolny gadżet czy promowanie logotypów sponsorów.
Wybór najkorzystniejszego rodzaju finansowania danego przedsięwzięcia powinien być poprzedzony dokładną analizą, w której może pomóc Biuro Rachunkowe Kurdynowski z Bydgoszczy. Crowdfunding to z pewnością alternatywa dla tradycyjnych źródeł pozyskiwania kapitału zewnętrznego. Atutem jest też z pewnością brak ryzyka finansowego, w przeciwieństwie do pożyczek czy kredytów, które zazwyczaj też ciężko zdobyć początkującym przedsiębiorcom. Aby zebrać środki za pomocą finansowania społecznościowego należałoby zacząć od zebrania tej społeczności i przekonania do zainwestowania w nasz projekt. Kluczem do sukcesu będzie wypromowanie kampanii crowdfundingowej, poprzez aktywną promocję np. za pomocą plakatów czy filmów przestawiających projekt. Poinformuj o zasadach zbiórki i ewentualnych nagrodach dla inwestorów, aby ich zachęcić.
Wybierając platformę weź pod uwagę koszty przeprowadzenia zbiórki i pobieraną prowizję.
Prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Zachęcającym czynnikiem jest większa ochrona dla udziałowców oraz zwiększenie limitu finansowania społecznościowego w okresie od 9 listopada 2023r. do 5.000.000 euro w związku z podpisaniem ustawy z dnia 07.07.2022r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom. Niesie ona jednak za sobą szereg nowych wymogów. Między innymi nakłada obowiązek na dostawców usług finansowania społecznościowego prowadzenia takiej działalności na księgach handlowych oraz badania przez biegłego rewidenta sprawozdania finansowego bez względu na wielkość przychodów.
Więcej informacji uzyskasz w Biurze Rachunkowym Kurdynowski w Bydgoszczy od Sary Joppek adres email: sara.joppek@kurdynowski.pl tel. 52.321.321.5
Ostatnie wpisy
Ulga termomodernizacyjna co można odliczyć?
W 2024 roku, obok różnych programów dofinansowań, ulga termomodernizacyjna stanowi jeden z istotnych sposobów na obniżenie kosztów związanych z wymianą...
Wycofanie się wspólnika ze spółki cywilnej
Decyzja o wystąpieniu ze spółki cywilnej może wynikać z różnych przyczyn, zarówno osobistych, jak i zawodowych. Aby cały proces przebiegł...
Świąteczna choinka i ozdoby a koszty firmy
Święta Bożego Narodzenia to czas, który wprowadza wyjątkową atmosferę nie tylko do naszych domów, ale także do firm. Wiele przedsiębiorstw...
WIEDZA I WSPARCIE
POTRZEBUJESZ WSPARCIA KSIĘGOWEGO?
SPRAWDŹ NASZE USŁUGI Z PEŁNEGO ZAKRESU OBSŁUGI KSIĘGOWEJ